Regionální stálá konference

Ústeckého kraje

RubmurkKlínovecErbenova vyhlídkaMostMilesovkaKadaňHorní JiřetínČeské ŠvýcarskoLounyChomutovTolštejnVarnsdorfFlájeChřibskáNechraniceTepliceDěčínŽatecRanáÚstí nad LabemRoudniceLitoměřickoŘípPravčická bránaHazmburk

Implementace Krajského akčního plánu 1 Ústeckého kraje A (IKAP A)

Cílem projektu je zvýšení kvality výuky naplňováním KAP 1 ÚK. Bylo vytvořeno 8 odborných metodických skupin (OMS), které vede 8 krajských metodiků. Jde o oblasti čtenářské, matematické a digitální gramotnosti, o společné vzdělávání, spolupráci škol a firem a o předměty Fy, BI a CH. Cílíme zejména na pedagogy MŠ, ZŠ, SŠ i VOŠ. Hlavními činnostmi, které odstartovaly již počátkem roku 2018, bude provozování mobilních center kolegiální podpory, poradenství , vzdělávání a pořádání odborných veletrhů. Partnerem projektu je Pedagogicko-psychologická poradna Ústeckého kraje. Projekt je komplementární s projektem IKAP B.                    

Zapojené osoby a kontakty:

ext Kontakty_OMS_gramotnosti.pdf

ext Kontakty_OMS_spolecne_vzdelavani.pdf

ext Kontakty_OMS_polytechnika.pdf

ext Kontakty_OMS_spoluprace_SS_a_firem.pdf


Seznam zapojených škol a partnerů:

ext Seznam_zapojenych_skol.pdf


Seznam odborných pozic:

ext Odborny-tym-projektu-IKAP-A.pdf




Programy mobilních center kolegiální podpory:


 OMSNázev programuUčivo RVPDélka programuUrčeno proDetail
1Matematická gramotnostTvorba didaktické pomůckyZaměřeno především na matematické uvažování, modelování a užívání pomůcek a nástrojů (průřezové, především prostor a tvar, kvantita a změna a vztahy)2-3 hodiny2.stupeň ZŠ               SŠ             Gymnázia 
2Matematická gramotnostExperimentování s funkčními závislostiZaměřeno především na matematické uvažování, vymezování problémů a jejich řešení, matematická argumentace (průřezové, především změna a vztahy, kvantita a prostor a tvar)2-3 hodiny2.stupeň ZŠ               SŠ             Gymnázia 
3Matematická gramotnostBádání nad iracionalitou číslaZaměřeno především na matematické uvažování, matematické argumentování a matematická komunikace (průřezové, především, kvantita, prostor a tvar a změna a vztahy)2-3 hodiny2.stupeň ZŠ               SŠ             Gymnázia 
4Matematická gramotnostTeorie chaosuZměřeno především na matematické uvažování, modelování a užívání pomůcek a nástrojů (průřezové, především prostor a tvar, kvantita a změna a vztahy)2-3 hodiny2.stupeň ZŠ               SŠ             Gymnázia 
5Matematická gramotnostMatematický BenjamínZaměřeno především na jazyk matematiky matematické uvažování a modelování  (kvantita a tvary ve 2D  a 3D)2-3 hodinyMŠ                          1. stupeň ZŠ             
6Digitální gramotnostHrajeme si jako včelkyRozvoj dítěte v souladu s rámcovým vzdělávacím programem předškolního vzdělávání (soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, řeší problémy na základě bezprostřední zkušenosti, zpřesňuje si početní představy, dovede využít informativní a komunikativní prostředky a další).2-3 hodinyMŠ                     
7Digitální gramotnostVideonávody, jako efektivní vzdělávací materiálPřímá vazba na RVP není, neboť se primárně jedná o dílnu rozšiřující kompetence učitelů. Ti poté v rámci své budoucí tvorby budou ovlivňovat vzdělávání žáků.2-3 hodiny1. stupeň ZŠ                   2.stupeň ZŠ               SŠ             Gymnázia 
8Čtenářská gramotnostPřístupy k čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka na 1. stupni základní školyJazyk a jazyková komunikace2 hodiny1. stupeň ZŠ                  
9Čtenářská gramotnostPříklad práce s naučným textem v dějepisu - Jan LucemburskýČlověk a společnost2 hodiny2.stupeň ZŠ    
10Čtenářská gramotnostPráce s textem pomocí grafických organizérůUmění a kultura2 hodiny2.stupeň ZŠ      
11ChemieJak se i mladý člověk může stát velkým chemikemVzhledem k nízkému věku žáků jsou experimenty převážně demonstrační (s různou mírou zapojení a asistencí žáků a pedagogů)
- nabídka a výběr experimentů bude uveden v seznamu experimentů, ze kterých si učitelé vyberou podle svých požadavků (zaměření na chemii látek z běžného života, potravin a přírody, výroba hraček – např. netoxických slizů a gelů pro hraní, …)
2 hodinyMŠ                          1. stupeň ZŠ            
12ChemieJak ve výuce chemie zaujmout a neodraditTematické celky vědecké show budou zasahovat do celého spektra výuky chemie na ZŠ, u vědeckých laborek budou vždy reflektovat současný stav znalostí a dovedností žáků.
Nabídka a výběr experimentů bude uveden v seznamu experimentů, ze kterých si učitelé vyberou podle svých požadavků např. (pH tak, jak ho neznáte, reverzibilní a ireverzibilní děje s efektem)
2 hodiny2.stupeň ZŠ              
13FyzikaNewtonovy zákony a jejich správné místo v současném chápání fyziky Pohyb těles a jejich vzájemné působení3 hodinyGymnázia 
14FyzikaNewtonovy zákony a jejich správné místo v současném chápání fyziky Pohyb těles a jejich vzájemné působení3 hodiny 
15FyzikaDemonstrování s kapalným dusíkemStavba a vlastnosti látek2 hodinyGymnázia 
16FyzikaDemonstrování s kapalným dusíkemStavba a vlastnosti látek2 hodiny 
17FyzikaDemonstrování s kapalným dusíkemLátky a tělesa, energie, elektromagnetické a světelné děje2 hodiny2. stupeň ZŠ 
18FyzikaGeometrová procházka časoprostorem (aneb středoškolský úvod do geometrických vlastností speciální relativity)Mikrosvět (nadstavbové) / Geometrie (nadstavbové)5 hodinGymnázia 
19FyzikaGeometrová procházka časoprostorem (aneb středoškolský úvod do geometrických vlastností speciální relativity)Mikrosvět (nadstavbové) / Geometrie (nadstavbové)5 hodin 
20FyzikaPohádková fyzikaDítě a svět2 hodinyMŠ                          1. stupeň ZŠ            
21BiologieModelový organismus slepiceDítě a svět2 hodinyMŠ                           
22BiologieVnější a vnitřní stavba ptáků na modelovém organismu slepiceČlověk a příroda, učivo: Ptáci2-4 hodiny2.stupeň ZŠ               SŠ             Gymnázia 
23BiologieVnější a vnitřní stavba ptáků, vnější a vnitřní stavba vejce na modelovém organismu slepiceČlověk a příroda2-4 hodiny1. stupeň ZŠ                    
24BiologieSmyslyDítě a svět, dítě a jeho psychika, dítě a jeho tělo, dítě a ten druhý 2 hodinyMŠ                          
25BiologieFunkce smyslůČlověk a příroda, učivo - smysly člověka 2-4 hodiny2.stupeň ZŠ               SŠ             Gymnázia 
26BiologieSmysly člověka se zaměřením na zrak a sluch Člověk a příroda, učivo - smysly2-4 hodiny1. stupeň ZŠ                    
27Biologie První pomocPrvní pomoc, učivo - zážitková první pomoc s použitím pomůcek a modelů 4 hodiny1. stupeň ZŠ                   2.stupeň ZŠ               SŠ             Gymnázia 

 


Implementace Krajského akčního plánu 1 Ústeckého kraje A (IKAP A)

© 2018 Insion

 

                               Inovační centrum ÚK, icuk.cz      SMO-Svaz měst a obcí